Chenille set/Chenille szett

Chenille 16
Chenille earring

I officially got hooked on chenille stitch.

This time in playful, cheerful, funky colors. This stitch is really easy, quick, enjoyable and I think it has a lot of potential and possibilities. Right now I have too much ideas in my mind and most of them would need something I don’t have in my stash, so I am just aiming at no brainers

Opposite to the dramatic and somewhat elegant Matte Metallic Lava Red, this variation turned out really cheerful and I think it perfectly will suit any summer outfit and it’s a perfect every day wear.

I have used size 11/0 Opaque White Miyuki seed beads (color code: 0402) and four different colors in size 15/0 Miyuki seed beads: Duracoat Opaque Salmon (4462), Duracoat Opaque Catalina (4472), Duracoat Opaque Nile Blue (4478) and Duracoat Opaque Crocus (4486).

For the clasp I have chosen a 14 mm Light Vitrail Swarovski rivoli this time, because it has all of the 15/0s colors.

While I was making the matching bracelet I was thinking that I want to make a pair of earrings too.

I was not sure if decreasing would work, but I gave it a try and it did work beautifully. I could’ve made a simple chenille square too and hang it by one corner, but then the beads would have go in a different direction than in the bracelet and I didn’t want that.

So I was adamant on figuring out how I could decrease chenille stitch and it turned out just as I wanted it.

What do you think?


Hivatalosan is chenille függő lettem 😀

Készítettem még egyet, ezúttal vidám, játékos, bolondos színekkel. Ez a technika tényleg nagyon egyszerű, gyors és élvezetes, rengeteg lehetőséggel. Mivel perpillanat túl sok ötlet kavarog az agyamban, amiket nem tudok most megvalósítani, mert ez vagy az hiányzik hozzájuk, mindenképp valami olyasmit akartam fűzni, amin nem kell agyalni 😀

Ellentétben a kissé drámai és elegáns Matte Metallic Lava Red-vel, ez a verzió tényleg nagyon vidám és azt hiszem, bármelyik nyári öltözet mellett megállja a helyét, tényleg mindennapi viselet lehet.

Ez alkalommal telt fehér (0402) 11/0-s Miyuki kásagyöngyöt használtam, amit 15/0-s szintén Miyuki kásával egészítettem ki, mégpedig 4 színben: Duracoat Opaque Dark Salmon (4462), Duarcoat Opaque Catalina (4472), Duracoat Opaque Nile Blue (4478) and Duarcoat Opaque Crocus (4486). A kapcsot ezúttal egy 14 mm-es Light Vitrail Swarovski rivoli peyote befoglalásával készítettem el, azért ezt választva, mert a 15/0-ás kásák színei megtalálhatóak benne.

Miközben a fűztem a karkötőt, egész végig azon gondolkodtam, hogy szeretnék neki csinálni egy pár fülbevalót is.

Nem voltam benne biztos, hogy a fogyasztás működik-e a chenille öltéssel, de azt kell mondjam, igen 🙂 Megcsinálhattam volna úgy is, hogy egy sima négyzetet fűzök és az egyik sarkára teszem az akasztót, de akkor elfordult volna a gyöngyök iránya és azt semmiképpen nem szerettem volna.

Így tehát eltökélt voltam, hogy megoldom a fülbevalót fogyasztással és épp olyan eredményt kaptam, amilyet szerettem volna.

Mit gondoltok?

Leave a Reply

