My first lariat necklace/Az első hosszú láncom

sd-herringbone-9
SuperDuo Tubular Herringbone (pattern: The Potomac Bead Company) made by MyBeadCreatives

Here again and getting on with my catch up 🙂

If you go through my photos, or visit my Facebook page you should realize immediately: pink in any shades are not my thing usually. It’s quite interesting as I like pink as a color, but rarely wear it or chose it for my jewelry. When my daughter was born, my husband and I consciously banned pink from her wardrobe and it was just recently that she has any pink clothes, since she is now the one choosing, but she is not doing that too much, either.

So no, no pink here. I was not, am not and never will be the person who decorates and gets everything in pink. That’s my sister. 10 years my senior, she still has this crazy obsession with pink. 🙂

But… I do have a stash of pink beads – don’t ask why I keep buying them, when in reality I know that I probably won’t going to use them anytime in the near future 😀 – and in certain circumstances, occasionally I grab them and then I turn them into something exciting. Just like I did with this necklace.

I was in the middle of making my Morelia and one of the many ideas in that early stage was that I make a beaded rope for it. And I really wanted to. The best would have been a bead-crocheted rope, but you know…I can’t do that. So I was looking into any other stitch I knew how to. Tubular everything…tubular peyote, tubular Herringbone, tubular brick stitch, tubular chenille stitch…you name it, I did it. But, no. Nothing worked.

I was going through my beads to see what I have in that particular black and turquoise and I found some bags of SuperDuo beads laying around. So I thought, why not, let’s try that as well. I was positive I would find some technique how to work with them in a tubular pattern. And I did. This here: SuperDuo Tubular Knit Herringbone by the Potomac Bead Company.

I tried. It didn’t go good with my Morelia, but nonetheless, I found it exciting. So I set aside my project and began to make some other necklaces.

The first one was this:

sd-herringbone-2

I love this blue SuperDuo, especially with silver. As I only had ~15 g of this SD and it was not enough for a necklace I added some 6 and 4 mm Sapphire Swarovski bicones to finish it.

And then I wanted to see, how this would look if I used SD all the way. But now I had some idea, how much SD I would need to finish a necklace and I did not have enough from any colors. So, again beads out, searching on, calculating, pairing colors and voilá… I had ~20 g of each color: Pastel White, Pearl Shine Light Fuchsia and Pastel Pink. Not my usual color palette, but what the heck? They looked good together. To complete the look I used 11/0 Duracoat Galvanized Yellow Gold Miyuki seed beads(4203) and I started to bead. Could I make it so the colors were spiraling? I could. And I did not stop until I used up all(!!!) 60 g of Superduos :O

The result was a nice lariat necklace. It could have been slightly longer, but as I said, I used all the SDs so that was out of question. Now I only needed something to decorate the two ends with. The necklace is quite thick and heavy in itself, but I just couldn’t resist. I needed some beaded beads. Of course the colors the same: white and pink in the form of 15/0 Pink Lined Crystal AB Miyuki seed beads (0272) and 15/0 White Pearl AB Miyuki seed beads (0471). I netted 20 8 mm round beads with peyote stitch and I was done.

The necklace itself is very quick, but let me tell you, netting 20 8 mm beads…not that took some time 🙂 But when I was done, I was really pleased with what I saw. Pink or no pink, it became one of my favorites with lightning speed, for two weeks I wore it every time I went out of the house 🙂


sd-herringbone-9
SuperDuo Tubular Herringbone (pattern: The Potomac Bead Company) made by MyBeadCreatives

Újra itt, és hoztam egy újabbat a már kész ékszereimből.

Ha végignézitek a galériákat a posztoknál, vagy megnézitek a Facebook oldalamat, nagyon hamar rájöhetettek a rózsaszín egyetlen árnyalata sem igazán az én asztalom. Ami tulajdonképpen érdekes, mert mint színt, szeretem a rózsaszínt, ennek ellenére nagyon ritkán használom az ékszereimhez. Mikor a lányunk megszületett, a férjemmel szinte szándékosan száműztük a rózsaszínt a ruhatárából. Csak mostanában, hogy már magának választja a ruháit, szaporodtak meg kissé jobban a rózsaszín különbüző árnyalatai a ruhái között, de még most sem dominál, bármikor választja a kéket a rózsaszín helyett. 😉

Szóval, nem, a rózsaszín nem az én színem. A nővéremé annál inkább. 10 évvel idősebb, mint én, és gyerekkora óta tart nála ez a valamiféle megszállottság a rózsaszín felé. Mindegy miről van szó: róóóóóóózsaszíííín 😀

De…azért van egy rendes adag rózsaszín gyöngyöm – ne kérdezzétek, mi a fenének veszem meg őket mindig, mikor tudom, hogy a közeljövőben biztosan nem lesznek felhasználva – , és néha, alkalomadtán használom is őket. Ilyenkor általában és megdöbbenésemre valami nagyon szuper születik, mint ahogyan történt ez ennél a nyakláncnál is.

Épp a Morelia nyakláncomon dolgoztam, és az egyik nagyon szuper ötletem az volt, hogy készítek egy hurkát hozzá. Tényleg jó lett volna. Sajnos, mint tudjátok, horgolni nem tudok, pedig az lett volna a legegyszerűbb és legjobb, így ez kiesett. Elkezdtem hát gondolkodni és gyakorlatilag az összes technikával hurkákat gyártani, hogy lássam, melyikkel milyen lenne a végeredmény…tubular peyote, tubular Herringbone, tubular brick stitch, tubular chenille stitch… mindet megpróbáltam. Semmi.

Megpróbáltam máshonnan megközelíteni a dolgot: fogtam a gyöngyeimet és megnéztem, milyen gyöngyeim vannak a nyaklánc színeiben: fekete-türkiz. Találtam egy pár zacskó SuperDuot. Miért is ne? Biztos voltam benne, hogy találok valahol valamit, amivel SD-ből lehet hurkát készíteni. Találtam is, ezt itt ni: SuperDuo Tubular Knit Herringbone – Potomac Bead Company.

Így hát kipróbáltam. Nem, nem működött a Moreliaval ez sem. Viszont nagyon megtetszett a technika. Így hát félreraktam a nyakláncot és pihenésképpen nekiálltam SD hurkát csinálni.

Az első ilyen lett:

sd-herringbone-2

Nagyon szeretem ezt a pasztell kék SD-t, főleg ezüsttel. A videóban karkötő van, de az én ízlésemnek ez egy kicsit vastag karkötőnek, úgyhogy azt gondoltam, inkább nyaklánc lesz ez. Viszont nem volt ebből a kékből, csak ~15 g, ami nem volt elég, így 6 és 4 mm-es Sapphire Swarivski biconnal egészítettem ki.

De mindenképp kíváncsi voltam, hogy mutatna ez, ha az egész SD-ből lenne. Volt már némi elképzelésem, mennyi SD is kellene ahhoz, hogy ezt megvalósíthassam. Hát, egyetlen színből sem volt annyi, így hát, gyöngyök elő, keresés, színpárosítás, számolás. Találtam 20-20 gramnyi SD-t három színben, amik jól mutattak együtt: Pastel White, Pearl Shine Light Fuchsia and Pastel Pink. Nagyon nem a megszokott színeim, de miért is ne? Tényleg jól mutattak együtt. Hozzátettem a 11/0 Duracoat Galvanized Yellow Gold Miyuki kását (4203), még mindig jó 🙂 Meg tudom úgy csinálni, hogy a színek spirálban menjenekk körbe? Meg. Nekiálltam fűzni és addig meg sem álltam, míg fel nem használtam mind a 60 g(!!!) Superduot. :O Igazi kis zabagép 😀

Az eredmény egy hosszú nyaklánc lett, amerikai nyakkendő stílusban. Lehetne még egy lehelletnyivel hosszabb is, de mivel tényleg felhasználtam az összes SD-t hozzá, ilyen hossz maradt. Most már csak kellett valami dekoráció a két végére, természetesen ez is fehér rózsaszínben, egészen pontosan: 15/0 Pink Lined Crystal AB Miyuki kása (0272) and 15/0 White Pearl AB Miyuki kása (0471) formájában. Elkezdtem bogyókat gyártani. Egészen pontosan 20 db 8 mm-es gyöngyöt körbe peyote-ozni.

A nyaklánc rész elég haladós volt, bár az is eltartott egy darabig, na de 20 db 8 mm-es golyót bepeyote-ozni…na az megdolgoztatott 😛 Viszont mikor kész lettem, nagyon nagyon tetszett a végeredmény, rózsaszín ide, rózsaszín oda, az egyik kedvencem lett villámgyorsan és az elkövetkező  hétben ezt viseltem, ahányszor csak kitettem a lábam a lakásból 🙂

 

Leave a Reply

