Hannah by Poetry in Beads

Hannah 6
My Hannah

I know I told you my next post will be about my lariat necklace, but I have found this on my laptop. This pendant was made almost a year ago… huh… and I had the post already half ready, so I decided to go with this first.

It rarely happens to me when I find a bead, crystal, stone, cabochon I like, that I know exactly what I will do with it. I like to experiment and to work with different types of materials.

Since my teenage years I love semiprecious stones and artificial ones too. I already have worked with them in some beading projects too, but somehow I’ve been neglecting them in the last couple of years. I always wanted to…but…

When I was in Hungary in December and January 2015-2016 I had the luck to get to know (well, via Facebook anyway) a man, who works wonders with semiprecious and artificial stones, creating beautiful and stunning cabochons, namely Laszlo Jambor (check his site, his work is exceptional) and I immediately brought some stones. One of them was a beautiful, 24 mm goldfluss or goldstone cabochon and when I bought it I knew exactly what it will become.

Since the day I first saw it, I wanted it to be the centerpiece of the exciting creation of Poetry by Beads, Hannah. I really loved the design, but the size of the cabochon used for it is a very specific size which I rarely work with (as in I have never used it before) and in this case 1 mm difference in the size means the pattern won’t work. So, when I saw this goldstone I knew exactly: it would be in the middle of my Hannah.

The cabochon is simply stunning, it sparkles beautifully in the light, it is simply eye-catching. Its warm and creamy light brown color makes it easy to choose colors that fit. Or so I thought. I have a lot of beads. Really. And I still had a hard time when it came to pairing beads to the cabochon. I made various attempts to get it right, I had some failures and some really exciting combinations, but all of them somehow suppressed the goldstone and I didn’t want that. I wanted it to be dominant.

After several tries I (again) turned to one of my super safe, long lasting and tried combination: cream and gold. It had never failed before, nor did it now. I have to admit that the opaque cream AB Delica from Miyuki is one of my ever-time favorite, my own wedding necklace was made with it. I just needed to complete the look with some golds: size 15/0, 11/0 and 8/0 Miyuki seed beads in gold and cream, some 3 and 4 mm Swarovski Smoked Topaz bicones and some matte gold Superduos and my Hannah was ready.

It is truly magnificent. I rarely take pictures in the direct sparkly sunshine, but the goldfluss shows its true beauty when the sun is shining directly at it, so I made an exception this time.

The pendant is elegant, classy, subtle and bold at the same time, just simply brilliant. I am ashamed to admit, that although I had it ready for almost a year I still haven’t found the right necklace for it, but I will. 🙂

Stay tuned, more jewelry coming in the next few days – I have a lot catching up to do -, and I am going to give you a little present as well 😉


Hannah 6
My Hannah

Tudom, azt ígértem, a következő posztomban megmutatom a szépséges hosszú, lariat hurkámat, de belefutottam ebbe a posztba a laptopomon. Valahol itt vesztettem el a fonalat 🙂 Merthogy ez a medál majd egy éves… huh… a poszt félig elkészült, hát gondoltam, most akkor befejezem ezt előbb.

Nagyon ritkán fordul elő velem, hogy mikor meglátok/megveszek egy gyöngyöt, követ, kristályt, kabosont, ami tetszik, már tudom is, mi lesz a sorsa. Szeretek kísérletezni, általában “csak úgy” jön egy kép és csak sodródok az árral.

Tinédzser korom óta mindig szerettem a természetes és mesterséges féldrágaköveket. Néhányszor már volt is alkalmam dolgozni velük, igazán szép ékeszereket lehet készíteni belőlük. Egy pár éve azonban hanyagoltam őket… mindig tervben volt, de…

Mikor 2015 december-2016 januárjában Magyarországon voltam, megismerkedtem (oké, Facebookon keresztül, de na… 😀 ) egy férfival, aki csoda dolgokat művel az ásványokkal és mesterséges féldrágakövekkel, nevezetesen Jámbor László-val (nézzétek meg az oldalát, fantasztikus dolgokat készít) és azonnal vettem tőle egy pár kabosont. Az egyik egy csodaszép 24 mm-es goldfluss, vagy napkő volt, és mikor megláttam, azonnal tudtam, mi lesz a sorsa.

Mióta megláttam, nagyon szerettem volna elkészíteni a Hannah medált, a Poetry in Beads-től. Nagyon-nagyon tetszett a medál, de a kaboson, ami benne van, elég specifikus méret, amivel még soha nem dolgoztam azelőtt. A minta úgy van felépítve, hogy sem kisebb, sem nagyobb kővel nem jön ki, szóval mindenképp fontos volt a méret. És akkor szembejött velem eza csodálatos goldfluss kaboson, mit ad az ég, éppen a megfelelő méretben.

Egyszerűen lenyűgöző ez a kő, ahogy a napfényben csillog az meg fantasztikus, csak úgy vonzza a tekintetet. Meleg, világosbarna árnyalata könnyűvé teszi a megfelelő színek megtalálását. Gondoltam én 😀 Sok gyöngyöm van, sokféle színben. De tényleg. Mégis nehézséget okozott kicsit a megfelelő színek eltalálása. Többféle színkombinációt is kipróbáltam, de valahogy egyik sem tetszett. Mindegyik elnyomta a kabosont, ahelyett, hogy kiemelte volna annak szépségét. És én azt szerettem volna, ha a kő a domináns, nem a körülötte lévő gyöngyök.

Sok próbálkozás és bontás után, ismét a tuti befutó színeimhez fordultam: ezúttal a krém-arany kombinációhoz. Soha nem hagyott cserben, most sem tette. Ezen felül, be kell valljam, hogy számomra a Miyuki krém AB gyöngye a nagy nagy kedvencek közé tartozik, az esküvői nyakékemet is ebből készítettem. Már csak némi arany kellett, hogy teljes legyen a kép, ezt a 15/0, 11/0 és 8/0-s Miyuki kásák adtá – 15/0-s krém Miyuki kásával együtt, plusz némi 3 és 4 mm-es Smoked Topaz Swarovski bicon és matt arany SuperDuo gyöngyök. Tádám: elkészült az én Hannah-m.

Egyszerűen csodálatos. Nem szokásom szikrázó, direkt napsütésben fotózni az ékszereimet, de most kivételt tettem, mivel a goldfluss igazi csillogása akkor mutatkzik meg leginkább, ha közvetlenül rásüt a nap.

Ez a medál igazán elegáns, klasszikus, feltűnő és visszafogott egyszerre,egyszóval: lenyűgöző. Szégyellem bevallani, hogy habár a medál már egy éve kész, lánc még mindig nincs hozzá, nem találtam még meg az igazán passzolót. De meg fogom 🙂

Maradjatok velem, még sok bemaradást kell pótolnom, így a következő napokban – reményeim szerint – sűrűn fogok jelentkezni és egy kis ajándékkal is készülök 😉

Leave a Reply

