Layered Rings – To dare or not to dare?/Layered Rings – Merni vagy nem merni?

Layered Rings_5
Layered Rings Pendant

Just take a look and you’ll know why this post is about colors 🙂

I think I can say that most of the time I stay on the safe side when I chose the colors for my jewelry, just think about the classic and super safe black and silver set I’ve made a while ago.

But when the circumstances require I can be quite daring when it comes to colors. Just as I did with Wendy Speare‘s Layered Rings pendant (Bead&Button June 2015).

As I’ve already mentioned I only have a basic selection of beads with me, I’ve packed mostly those I planned to work with. I’ve been in Hungary a month and a half now and although I’ve been buying beads (of course – I can’t imagine to go without new purchases for that long 😀 ), my options creating a specific piece after a pattern are limited. That won’t hold be back from trying it if and when I see something I want to create.

And I definitely wanted to make this beautiful Layered Rings pendant. As I ran through the required materials I knew my options are even more limited, because I had three colors of O beads and only two of the Delicas, from which one was out of the question as none of the O beads went with it. That gave me no choice but to go with the pearl lustered white Delica I’ve brought with me.

First I thought to combine that with gold. It looks great together. But then as I was looking for the right sizes of beads I realized something: although I had the needed sizes and shapes, the shades of golds didn’t match. There went my super idea of white and gold.

So, gold was out, except for the rosline capri gold O beads. Two colors were already there I needed to chose size 11/0 and 15/0 seed beads, two colors of Superduo and a Swarovski rivoli of course. One Superduo had to be the white luster and for the other I’ve chosen the really uniqe and dazzling color of neon ocean blue. I admit, I am not really a fan of neon colors, but that blue is just awesome! Add to that the fact that it’s matte, pair it with the roseline capri gold and … just wow.

I grabbed a 14 mm sapphire blue Swarovski rivoli, some size 15/0 duracoat galvanized dk coral and size 11/0 galvanized apricot gold Miyuki seed beads and I was satisfied with how they looked together. My eyes suddenly landed on my 14 mm rose gold Swarovski rivoli and wham… What if I chose  that instead of the sapphire blue? Why not? If I am not satisfied with the result I’ll just take it apart. Won’t be the first time.

So a daring combination of individually dazzling and unique colors were thrown together and I just went with them. Is my choice of colors unusual? Sure, it is. But it looks surprisingly good together. The only problem I have now is that the pendant looks vibrant and awesome in life, the photos I was able to make (and believe me I made at least three dozens) don’t do justice to the finished pendant.

As for answering the question: definitely DARE. May the result surprises you. 😉


 

Vess egy pillantást a képre és megérted, miért arról szól ez a poszt, amiről. 🙂

Azt hiszem, nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy mikor a színválasztás kerül terítékre, általában biztonsági játékos vagyok. Nem megyek messze, azonnal a kalsszikus és szuper biztonságos fekete-ezüst szett jut eszembe, amit nemrég készítettem. Nem lehet vele melléfogni.

Néha azonban a körülmények úgy hozzák, hogy a biztonsági játék nem lehetséges, ilyenkor pedig nagyon is merész tudok lenni, ha a színekről van szó. Így történt az Wendy Speare Layered Rings medálja (Bead&Button 2015 Június) esetében is.

Mint már említettem a legutóbbi posztjaimban, csak egy igen alap és kezdetleges válogatás van nálam a gyöngyeimből, nagyjából azokat pakoltam el, amikkel dolgozni terveztem. Lassan másfél hónapja vagyunk itthon, és bár ezalatt az idő alatt nyilván vásároltam gyöngyöket (el se tudom képzelni, hogy másfél hónapig ne szerezzek be újdonságokat 😀 ), ha egy adott ékszert szeretnék minta után megfűzni, a lehetőségeim igencsak szűkek. Természetesen ez nem tart vissza attól, hogy megcsináljam, amit szeretnék.

Nem volt kérdés, hogy a Layered Rings medált meg akarom fűzni, így kiborítottam a gyöngyeimet és megpróbáltam kitalálni, milyen színekkel dolgozhatnék. Azonnal rájöttem, hogy még szűkebb terepen mozgok, mint gondoltam, mivel a szükséges O gyöngyökből három, Miyuki Delicából pedig csak két szín van nálam, amiből az egyik alapból kiesett, mert egyik O gyöngyhöz sem passzolt a szín sehogy se. Maradt tehát a fehér lüszteres Delica.

Arany. Tökély. Körülbelül annyira tévedhetetlen, mint a fekete-ezüst. Ahogy keresgettem a megfelelő méretű és formájú gyöngyöket, gzorsan ráébredtem: bár mind van aranyban, az árnyalatok sehogy nem stimmelnek.

Tehát nem arany. Kivéve a roseline capri gold O gyöngyöt. Két szín megvan, már csak 11/0-s, 15/0-s kása, két színben Superduo van hátra, és természetesen a Swarovski rivolit kell megtalálnom hozzá. Az egyik Superduonak a lüszteres fehérre, a másiknak pedig a fantasztikus, egyedülálló és vakító neon óceán kékre esett a választás. Bevallom, nem vagyok nagy rajonója a neon, rikító színeknek, de ahogy ezt a kéket megláttam…nem lehet nem szeretni, egyszerűen fantasztikus! Melléraktam a roseline capri gold O gyöngyöt és ezzel a matt kékkel együtt…hát wow!

Fogtam egy 14 mm-es zafírkék Swarovski rivolit, 15/0-s duracoat galavanized dk coral és 11/0-s galvanized apricot golde Miyuki kásámat és elégedett voltam azzal, ahogyan egymás mellett mutattak. Aztán megláttam a csodaszép rose gold rivolit és rögtön kombinálni kezdtem. Mi lenne, ha a zafírkék helyett ezt használnám? És miért ne használhatnám? Ha nem tetszik a végeredmény, maximum lebontom…nem ez lenne az első alkalom.

Így született egy igazán merész színkombináció, minden szín önmagában is feltűnő, egyedi és fantasztikus. Szokatlan színválasztás? Mondhatjuk nyugodt szívvel, hogy igen. Mégis, meglepően jól mutatnak együtt, és ez a fontos. Az egyetlen problémám most már csak az, hogy akárhogy próbáltam, nem sikerült igazán jó képeket készítenem (pedig csináltam vagy három tucatot), ami visszaadná a színek vibrálását.

A kérdésere a válasz pedig: egyértelműen MERNI. Meglephet a végeredmény 😉

 

Leave a Reply

