Stargate/Csillagkapu

Csillagkapu_5
Csillagkapu

There are days when nothing works as planned. That’s what happened the other day. I wanted to work on a new design, but no matter what I did, how I tried it just wouldn’t turn out as I wanted it to. So I gave it a rest and started something else instead.

About two months ago I ran into a pendant which looked really amazing and I knew I wanted to make it. This was the Stargate (Csillagkapu) pendant by kekagyöngye (Kemény Kati) a very talented Hungarian beader from my hometown. I just can talk about her work in superlatives, all her jewelry is amazing. She simply rocks! Check her out, you won’t regret it.

Rummaging my beads I have with me I came up with a color combination I thought would work. I had a 18 mm Black Diamond Swarovski crystal rivoli, which I paired with size 11/0 silver Miyuki seed beads and size 15/0 Duracoat Galvanized Sea Foam Miyuki seed beads, 3 mm labrador and jet fire polished Czech faceted round beads and the most important component of this pendant, jet and labrador two-holed triangle beads from Czechmates and some 3,4 mm  silver Miyuki drops.

Though the pendant itself is not too big a lot of materials went in it. I was fascinated throughout working on it, all the time I was thinking how awesome it is and how in heaven’s name Kati figured this out. It wasn’t easy to create it, but I really enjoyed every minute of it.

Please, welcome my first Stargate and be sure it’s not my last!

Hope you like it!


Van olyan, hogy semmi nem akar összejönni úgy, ahogy elterveztük. Ez történt velem a minap, mikor leültem, hogy egy új ékszert alkossak. Mindegy mit és hogyan próbáltam, amit elképzeltem, sehogy sem akart összeállni. Így úgy döntöttem, hogy hagyom pihenni az egészet és valami másba kezdek.

Körülbelül két hónappal ezelőtt futottam bele egy csodás medálba és azonnal tudtam, meg fogom fűzni. A Csillagkapu medálról van szó, amit kekagyöngye (Kemény Kati) alkotott. Kati munkájáról csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, egyszerűen minden, amit alkot fantasztikus. Keressetek rá és csodáljátok meg ti is a munkáit, nem fogjátok megbánni!

Átkutattam a velem lévő gyöngyeimet, hogy ki tudom-e hozni belőle, amit szeretnék, és a végén összeállítottam egy színkombinációt, ami működni látszott. Fogtam a 18 mm-es Black Diamond Swarovski kristály rivolit és összepárosítottam 11/0-ás ezüst Miyuki kásával és 15/0-ás Duracoat Galvanized Sea Foam Miyuki kásával, 3 mm-es labrador és jet fire polsidhed cseh csiszolt gyöngyökkel és a medál egyik legfontosabb összetevőjável: jet és labrador kétlyukú háromszög gyöngyökkel a Czechmates-től és némi 3,4 mm-es Miyuki droppal.

Elkezdtem fúzni ezt a fantasztikus medált, ami méretre se túl kicsi, se túl nagy, de azt kell mondjam, rengeteg alapanyagot evett meg. Egész idő alatt, míg dolgoztam vele az járt a fejembe, hogy hát ezt meg hogy a fenébe hozta össze Kati? Nem volt túl egyszerű, de minden egyes pillanatát élveztem. Ahogy összeállt a kezemben, azonnal szerelmes lettem.

Íme az első Csillagkapu medálom, biztosra veszem, hogy nem az utolsó.

Remélem, nektek is tetszik.

 

Leave a Reply

