Lelya – a little Pellet magic/Lelya – egy kis Pellet varázslat

Lelya_5
Lelya by MyBeadCreatives

It has been a while again and I am really sorry for that. Let me tell you, that the last months of 2015 and what’s already behind us from 2016 had been a very busy, hard and a little crazy time for me. I have to admit, I did not have the time to create and write as much as I wanted. And then I got a nice surprise for Christmas (and for my birthday shortly afterward) from my husband – namely a laptop, which I had to get in shape 😉 Long story short – I had a lot to do, a lot places to go and only a few beads to bead.

Being in Hungary for more than a month now with only a “survival kit” of beads made creating a little tricky. As I have quite a stock already – which is simply impossible to move here and fort every time I travel, I only packed away a few types and colors of the beads so I could still create if I feel the urge. Well, I have definitely felt it, but time was my enemy. Anyway, two days ago I finally found some spare time when I didn’t have to go to the dentist or run after my daughter and I took the opportunity to work a little.

I’ve found in my “survival kit” some alabaster white Pellet beads and I started to run ideas through my mind and the Internet in search of a design for them. There are some really gorgeous hits out there, but this time I decided to go with my needle and guts, so I paired my white Pellet beads with some size 11/0 galvanized permanent finish pink lilac and 8/0 galvanized permanent finish gold Toho seed beads and just started to play around with them. The idea was to try and bead around the Pellets with the seed beads.

It took me a few attempts to get it right, but finally I did. I wanted this design to stay as simple as possible. I did not want it to be over-embellished or difficult. I wanted the jewelry to be classy and simple and I think, I managed to achieve that goal. The result is: Lelya, a cute bracelet. I love it!

What’s more! I decided Lelya would be my first ever tutorial, so if you like it look out for the pattern, I hope I can share it with you shortly!


Nos, ismét csak elég régen jelentkeztem, igazán sajnálom. Meg kell mondjam, hogy 2015 utolsó hónapjai, valamint az a kevés idő, ami 2016-ból eddig eltelt, nagyon mozgalmas, nehéz és kaotikus időszak volt az életemben, ami azt eredményezte, hogy sem időm, sem energiám nem volt, sem az alkotásra, sem az írásra annyi, mint szerettem volna. Aztán pluszban kaptam egy nagy karácsonyi (és szülinapi) meglepetést a férjemtől – egy laptopot nevezetesen, amit formába kellett hoznom (értsd minden programot, amit használok fel kellett telepeítenem, be kellett állítanom, anyagokat, képeket átmenteni stb. stb.), ez pedig sok időmet elvette. Egy szó, mint száz, rengeteg dolgom volt, rengetegfelé kellett mennem, ami kevés időt hagyott a fűzésre.

Tekintve, hogy mióta itthon vagyunk csak a magammal hozott “túlélő készlet” áll a rendelkezésemre, ha gyöngyözni szeretnék, kicsit trükkös a történet. Rengeteg ötlet pattant ki az agyamból, de természetesen (Murphy), egyikhez sem volt megfelelő alapanyag nálam. Mivel a gyöngy készletem kezd elég terjedelmes méretet ölteni, az egészet már nem tudom könnyedén ide-oda mozgatni valahányszor útra kelek, így be kell érnem azzal a kevéssel, ami elfér nálam egy-egy út alkalmával, így ha érzem a késztetést, legalább tudok alkotni valamit. A késztetés megvolt, az idő azonban nem kedvezett. Na de végül csak eljött, és két nappal ezelőtt végre nekiálltam alkotni ismét.

A “túlélő készlet”-ben találtam egy pár fehér Pellet gyöngyöt és rögtön elkezdtem az elmém mélyén, na meg az Interneten kutatni, mihez is kezdhetnék velük. Találtam is néhány elképesztően szép mintát, mégis úgy döntöttem, hagyom, hogy a tű vezessen, és a saját kis kút főmre hagyatkoztam. A fehér Pellet-ket 11/0-ás galvanized permanent finish pink lilac és 8/0-ás galvanized permanent finish gold Toho kásákkal párosítottam és elkezdtem játszani velük. Az alapötlet az volt, hogy körbeöleljék a kásák a Pellet gyöngyöket.

Kellett egy pár próbálkozás, mire úgy állt minden, ahogy szerettem volna, de végül sikerült. Szerettem volna, ha ez a dizájn a lehető legegyszerűbb marad. Nem akartam sem túldíszíteni, sem túlbonyolítani. Azt szerettem volna, ha a végeredmény, finom, egyszerű, de stílusos és úgy érzem, ezt sikerült is elérnem. Így született: Lelya, a cuki karkötő! Én szeretem!

Sőt, mi több: úgy döntöttem, hogy Lelya lesz a legelső minta, amit le is fogok jegyezni, úgyhogy ha tetszik, nézzetek vissza, remélem, hamarosan megoszthatom veletek, hogyan készül!

 

 

Leave a Reply

