The classical combination of black&silver/A klasszikus fekete-ezüst

Classy and elegant
Black and silver – classy and elegant

I admit, I don’t have many sets and what I have contains mostly a pair of earrings and a necklace. I don’t really wear bracelets and though I have some rings with matching necklaces I don’t own a set that includes all of them (this one neither, but it has a bracelet too).

I don’t know about you, but black and silver is a must have for me. I own more jewelry in this particular color combination (though working with black beads can be a challenge, especially when someone’s sight is so bad as mine). I simply love the elegance and classy style of it. The necklace I wear the most is black and silver too. Which is just interesting since I don’t like black clothes at all 😀

When I made the first bracelet with this “parquet technique” (using Superduos) the black half Tila beads were already on my table in front of me. And I just knew that will be my next project. And I just knew it would be paired with silver 11/0 Miyuki seed beads. I already wrote about Herringbone stitch with two-holed beads, which looks like a parquet (you can read it here: Blue Parquet) and how I loved the quickness and easiness of it.

I knew this set will be mine. I made a bracelet which is not too wide for my taste. The necklace is even more narrow and the earrings just the perfect length for me. Of course I haven’t found a clasp that would be good enough for the bracelet so I made one 😉

What is your must have color combination?

For more photos click on the gallery below. 🙂


Be kell valljam, nincs sok szettem és ami van, az is legtöbbször egy pár fülbevalóból és egy nyakláncból áll. Nem nagyon karkötőt, gyűrűim vannak ugyan, hozzájuk illő nyaklánccal, de egy olyan szettem sincs, amiben mind lenne (nos, ebben sincs, de van karkötője, ami nálam nagy szó 😉 ).

Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem a fekete-ezüst muszáj kombináció. Több ékszerem is van ebben a színkombinációban (bár fekete gyöngyökkel dolgozni enyhén szólva kihívás tud lenni, főleg, ha valakinek annyira rossza  látása, mint az enyém). Egyszerűen szeretem az eleganciáját és a finomságát. A legtöbbet hordott nyakláncom is ilyen színben született meg. Ez egyébként érdekes, ruhában nem igazán szeretem a feketét.

Amikor az első karkötőt megfűztem ezzel a “parketta technikával” (Superduoval), már ott feküdtek az asztalon előttem a fekete fél Tila gyöngyök. És tudtam, hogy ezeket fogom a következő fűzésnél használni. Ahogy azt is, hogy ezüst 11/0-ás Miyuki kásával fogom párosítani. Korábban már írtam a Herringbone öltésről kétlyukú gyönggyel (itt olvashatjátok: Kék parketta) és arról, mennyire szerettem a könnyűségét és egyszerűségét.

Tudtam, ez a szett bizony az enyém lesz. Így a karkötőt olyan szélességűre fűztem, ami az én ízlésemnek megfelel. A nyaklánc keskenyebb, finomabb, a fülbevaló pedig nekem pont jó hosszúságú. Természetesen passzoló kapcsot a karkötőhöz megint nem találtam itthon, így csináltam neki egyet 😉

Mi a ti “muszáj” színkombinációtok?

További fotók a galériában 🙂

Leave a Reply

