Yaisa – the Queen of Steel/Yaisa – az Acélkirálynő

Yaisa - the Queen of Steel
Yaisa – the Queen of Steel

My Yaisa. I am absolutely proud of it. I put a lot of beading hours, beads and thread in it 😀

This one is an original by me. Well, I am quite sure someone already did something similar, but I haven’t looked it up, I had no pattern or anything I just went with my idea.

The entire bracelet is made with Peyote stitch. I love this stitch. It is easy and you can make whatever you like with it. It is one of my favorites.

The basic idea was to create a unique, bold, yet elegant piece of jewelry, that is maybe a bit unusual. And since I so love working with Peyote it wasn’t a question I would use that. But I didn’t want to make it the usual flat one. I wanted to add some dimension. So, I thought I would make Peyote tubes, work them together and then add a Swarowski rivoli as an embellishment. Easier said than done…

The embellishment was the first component I’ve made. The first version looked nothing like the final one that I put on the bracelet in the end, but it gave me the inspiration for the rest. When I was working around the rivoli to  embellish it with Swarovski crystal bicones I went with my gut and later I found out that what I did already exist and has a name (Galaxy Pendant – told you, nothing new under the sun).

Yaisa contains almost three dozens of Peyote tubes. 32 to be exact. Making them got really boring at some point. I never thought I would say that, but that’s the honest to God truth. I made just a few of them first and worked them together to see if it is going to work the way I envisioned it. The original idea was to add a Peyote row between the tubes. I didn’t like it. So I took the whole thing apart and started again. It was painfully slow work, took more than a months as I put it aside several times, when I was fed up with it. But slowly, Yaisa started to take shape and as I saw what the result will look like I just pushed myself to go on, until I finally finished it.

Sewing the tubes together was the hardest part of it. I broke at least six needles in the process 😀 Because of the beads’ color I often had just a hunch where the next hole is I had to go through. Passing the needle was a nightmare at some points. But it was worth it.

When I was finished with the base I had to deal with the question of the clasp. I tried many and searched for the right one for over a week, but I did not like anything I’ve found. So I opted for a beaded toggle clasp. I made a simple Peyote circle and one more tube and worked them on the base with flat Peyote stitch.

The final step was to sew the Swarovski on the base. That move ate two more needles 😀

I have to tell you I am really really proud of this one. I love it very much (hopefully she’ll find someone who will love it just as much as I).

And why Queen of Steel? Well the answer is pretty simple. The bracelet is made of steel lined crystal AB Miyuki Delicas. Fabulous color. The rivoli is simple crystal, the bicones 3mm crystal AB and 4mm light sapphire AB2x. Also used some 15/0 crytal AB Miyuki seed beads.

What do you think about Yasia?


Az én Yaisám. Büszke vagyok rá. Rengeteg munkaórát, gyöngyöt és cérnát tettem bele 😉 Na meg a szívemet, lelkemet.

Ő az én ötletem. Nos, igen, majdnem biztos vagyok benne, hogy valahol, valaki, valamikor fűzött már legalábbis valami hasonlót. De nem kerestem, nem volt mintám, saját kútfőből dolgoztam.

Az egész karkötő Peyote technikával készült. Imádom ezt a technikát, egyszerű és a variációk száma végtelen, majdnem bármit meg lehet vele csinálni. Az egyik kedvencem.

Az alapötlet az volt, hogy egy egyedi, feltűnő, mégis elegáns, kissé szokatlan ékszert készítsek. Mivel imádom, nem volt kérdés, hogy ezzel a technikával fog készülni, bár nem akartam a szokásos flat Peyote-ot használni. Kicsit térbe akartam helyezni, így arra gondoltam, hogy Peyote csövecskéket készítek és azokat fogom összedolgozni, majd kap egy Swarovski rivolit díszítésnek. Nos, egyszerűbb mondani, mint csinálni…

A díszítés volt az első, amit megfűztem. Az első verzió abszolút nem is hasonlított arra, amit végül rádolgoztam a karkötőre, de arra jó volt, hogy inspiráljon munka közben. Amikor végül befoglaltam a rivolit és a díszítésén dolgoztam, megint csak a saját fejem után mentem, de mint utólag kiderült, annak, amit kihoztam belőle van ám már neve: Galaxy Pendant – mondtam én, nincs új a nap alatt.

Yaisa majd három tucat Peyote csövecskéből áll. 32-ből egészen pontosan. A legyártásuk egy idő után eszméletlen unalmas volt. Soha nem gondoltam, hogy egyszer azt fogom mondani, hogy untam a fűzést, de ez az igazság. Először csak egy párat csináltam és összedolgoztam őket, hogy lássam, működik-e, ahogy elterveztem. Eredetileg lett volna a csövecskék között egy-egy Peyote sor. Hát, nem működött. Nem tetszett igazán, úgyhogy lebontottam az egészet és előröl kezdtem… Fájdalmasan lassú meló volt, több mint egy hónapba telt, mire elkészült. Többször félretettem, mert a hócipőm tele volt az egésszel, de ahogy szépen lassan kezdett formát ölteni és láttam már, hogyan is fog kinézni a végeredmény, erőt vettem magamon és végül csak befejeztem.

Meg kell mondjam, hogy a csövecskék összedolgozása volt a legnehezebb része. Legalább hat tű esett áldozatul ennek a szakasznak 😀 A gyöngyök színe miatt néha csak sejtésem volt, hol a következő lyuk, amin keresztül kellene mennem, átpasszírozni a tűt néhol a rémálom határát súrolta. De megérte.

Amikor a karkötő alapja készen volt, jött a kapocs kérdése (mindig a kapocs a legnagyobb gondom). Próbálgattam, ami volt itthon, feltúrtam a fél netet, de valahogy egyik sem tetszett. Egy hét után úgy döntöttem, magam csinálok neki egy T-kapcsot. Fogtam magam, csináltam egy egyszerű Peyote kört, még egy csövecskét és sima flat Peyote-tal rádolgoztam az alapra. Csodajó lett.

Utolsó lépésként rádolgoztam a Swarovski rivolit, ami két újabb tűt evett meg 😀

Ismét meg kell mondjam, büszke vagyok erre a karkötőre. Nagyon szeretem (és remélem, előbb-utóbb rátalál valaki, aki legalább annyira fogja szeretni, mint én).

S hogy miért Acélkirálynő? Nos, a válasz egyszerű. Yaisa acélkék Miyuki Delicából készült. Fantasztikus színe van. A rivoli egyszerű crystal, a biconok: 3mm crystal AB, 4mm light sapphire AB2x, és van benne még némi 15/0-ás crystal AB Miyuki kása is.

Ti mit gondoltok Yaisa-ról?

Leave a Reply

