Herringbone bracelet with Swarovski “button” embellishment / Herringbone karkötő Swarovski “gombbal” díszítve

Herringbone bracelet in lilac&silver
Herringbone bracelet in lilac&silver

After showing you some older pieces, today I brought you something brand new. It’s still warm, so to speak, this beauty was finished yesterday evening.

Do you remember that I told you about getting inspired all the amazingly talented fellow beaders out there? Well, this bracelet is living proof of it. These days when everything can be found on the Internet you can get inspiration from various sources. The beading community is huge and you are bombarded with ideas from every angle 🙂

Recently I joined a Hungarian group of beaders on Facebook (I think I already mentioned that as well) and we are beading lots and lots of things together. It’s really exciting to see, what people can do with the same idea, pattern.

The basic idea for this bracelet came from a very talented fellow beader Nóri (check out her page here, her work is awesome – Nóri gyöngyei). The base is basic flat Herringbone stitch in different colors – one color transits to another. The embellishment is button like – a Swarovski rivoli bezeled and embellished.

Since I started beading I surely bezeled dozens of chaboshons and rivolis in different styles, using different stitches or embellishment. It’s never the same. I can’t get tired of it. For this one I experimented a little. I did not know how it will turn out. I bezeled the rivoli with peyote stitch and used seed beads and Superduos to embellish it, working my way around. What I haven’t anticipated was that it will become wavy. I was thinking about taking it apart and start again, but then I moved on and I must say, I kind of like how it turned out. It’s a bit unusual. I’d like to say it was deliberate, but that’s not the case 😉

I love it. Hope you do too!

Materials and colors: Miyuki Delica 11/0 – metallic galvanized silver and sparkle purple lined crystal, Miyuki seed beads 15/0 – the same colors as the Delicas, 14mm Swarovski rivoli – color: Provance Lavender, Superduo – silver.


Miután megmutattam nektek néhány régebbi darabot, ma egy teljesen friss, új és szerintem roppant izgalmas karkötőt hoztam. Még meleg. Tegnap este készült el.

Emlékeztek, említettem, hogy gyakran kapok inspirációt a többi igen tehetséges gyöngyöstől. Nos, ez a karkötő az élő példa erre. Manapság, mikor gyakorlatilag minden megtalálható az Interneten, ha jó helyen keressük, akárhol inspirációra lelhetünk. A gyöngyös társadalom hatalmas, és mindenfelől ötletekkel bombázzák az ember lányát 🙂

Nemrég csatlakoztam egy gyöngyfűző csoporthoz a Facebookon (azt hiszem, ezt is említettem már), ahol minden héten sok-sok szépséget alkotunk. Nagyon izgalmas látni, hogy különböző emberek mihez kezdenek ugyanazzal az ötlettel, mintával, hányféle variációban készítik el ugyanazt az ékszert.

Az alapötlet ehhez a csodás karkötőhöz az egyik gyöngyös lánytól, Nóritól érkezett (nézzétek meg az oldalát, csoda tehetséges és csodaszép dolgokat csinál – Nóri gyöngyei). Az alap Herringbone öltéssel készült, különböző színekkel – színátmenettel fűztem meg. A díszítés gombszerű – Swarovski rivoli befoglalva és díszítve.

Mióta elkezdtem fűzni, biztos, hogy befoglaltam több tucat kabosont és rivolit, különböző stílusban, különböző technikákkal és díszítéssel. Annyiféle variáció létezik. Megunhatatlan. Ehhez az ékszerhez úgy döntöttem, hogy kísérletezek egy kicsit. Fogalmam sem volt, mi lesz belőle, bár volt egy elképzelésem. Peyote öltéssel befoglaltam a rivolit és kása, valamint Superduo felhasználásával körbedolgoztam. Amire nem számítottam, az az volt, hogy hullámos lesz. Gondolkodtam, hogy lebontom és előröl kezdem az egészet, de aztán csak tovább dolgoztam és meg kell mondjam, tulajdonképp tetszik 🙂 Szokatlan. Most már szeretném azt mondani, hogy szándékosan lett ilyen, de hát nem ez a helyzet 😉

Imádom, remélem, ti is!

Alapanyagok: Miyuki Delica 11/0 metál ezüst és csillogó lila közepű kristály, Miyuki kása 15/0 ugyanilyen színekben, 14 mm Swarovski rivoli Provance Lavender és ezüst Superduo.

Leave a Reply

