Blue parquet / Kék parketta

Blue and silver elegance
Blue and silver elegance

I must admit I am a slow learner when it comes to using new beads. How else could it be that I discovered two-holed (multi-holed) beads only recently? 😀

But as soon as I made my first ever jewelry with Superduo beads I quickly fell in love with them. And with other two-holed beads as well, but those are other stories…

Back to the Superduo. I’ve bought this silky blue Superduo months ago because I really loved the color and texture of it. Honestly, I was a bit afraid to work with them first (sometimes I still have problems with only one hole, what if I have multiple to choose from????) and I really had no idea what I was going to do with them.

But then, not so long ago I joined a group of wonderful beaders on Facebook and there I saw a post about Herringbone stitch with Superduos and seed beads. As I like to play the safe side first with new beads/stitches and it looked quite easy, but flashy, I thought, why not?

This technique is so easy, fast to bead and the result is a real showpiece I think. I really enjoyed it (so much so that I made another bracelet with Superduos and a set with half Tilas as well – I’ll show them later) and I am not afraid to use two-holed beads anymore, though we are still getting to know each other 🙂

This version’s made with pastel light blue Superduo and silver 11/0 Miyuki seed beads. The Superduo is really beautiful and the silver seed beads suit them really well – a classic combination if you ask me. Caution though: this technique is a real bead eater! 😉

Click the Gallery for more pictures of this beauty 🙂


Be kell ismernem, lassan, óvatosan ismerkedek új gyöngyökkel, kicsit nehezen szánom rá magam. Hogy máshogy fordulhatott elő, hogy csak nemrégen fedeztem fel a kétlyukú gyöngyöket? 😀

Azonban amint elkészítettem az első ékszeremet, Superduo felhasználásával, szinte azonnal beléjük szerettem. Meg a többi kétlyukú gyöngybe is, de azok más történetek…

Tehát, Superduo. Ezt a selymes hatású kéket azért vettem meg még hónapokkal ezelőtt, mert nagyon megtetszett a színe és a tapintása. Őszintén megmondom, kicsit féltem, hogy is lehet ezzel dolgozni (néha még egy lyukkal is meggyűlik a bajom, mi lesz akkor, ha többől kell választanom???), és azt sem tudtam, mit is akarok csinálni belőle.

Aztán, nem is olyan régen, a Facebookon csatlakoztam egy csapat csoda gyöngyfűző leányzóhoz, és ott láttam egy posztot, amiben Superduo és kásagyöngyökkel fűztek Herringbone technikával. Mivel szeretek biztosra menni, mikor új gyönggyel, fűzéssel ismerkedek és ez az ötlet egyszerű, de mégis nagyszerű és szerintem szuper mutatós, úgy gondoltam, miért ne próbálnám meg ezt?

A technika szuper egyszerű, haladós, gyorsan lehet fűzni, a végeredmény pedig nagyon látványos. Nagyon élveztem ezt a fűzést (annyira, hogy egy másik karkötő is készült Superduokkal, valamint egy teljes szett fél Tila gyöngyökkel – nemsokára mutatom azokat is), már nem ijedek meg a kétlyukú gyöngyöktől, olyannyira nem, hogy egész kis készletem lett időközben, bár még mindig csak ismerkedünk egymással. 🙂

Ez a változat metál világoskék Superduoból és ezüst 11/0-ás Miyuki kásából készült. A Superduonak fantasztikusan szép színe van és az ezüst kása igazán jól passzol hozzá – klasszikus párosítás, ha engem kérdeztek. Figyelem: ez a technika igazi kis gyöngyzabáló! 😉

További képekért nézzétek meg a Galériát 🙂

2 thoughts on “Blue parquet / Kék parketta

Leave a Reply

