A “gyöngyitisz” és én

Nos, mit is mondhatnék? Feltételezem, mivel ez az oldal a gyöngyözésről és a gyöngyös munkáimról szól, talán kíváncsiak vagytok, hogy kaptam el a “gyöngyitiszt”?

Egyszerű sztori, de tényleg. Valamikor úgy 10 évvel ezelőtt egy kézműves boltban belefutottam egy gyöngyfűző füzetecskébe, aminek a borítóján volt egy nyaklánc, ami nagyon tetszett. Hát ezt én is meg tudnám csinálni, gondoltam magamban. Megvettem a füzetet és feltankoltam kínai gyöngyökből (áúúú) és elkészítettem a nyakláncot. Borzalmas lett, ha őszinte akarok lenni, de hát ez volt az a pillanat, ahol elkezdődött csodálatos utazásom a gyöngyök világába.

Hamar rájöttem, hogy kínai gyöngyökkel fűzni a lehetetlen küldetés kategóriába tartozik. Minden gyöngy különböző méretű és gyakran még a formájuk sem egyezik, így a cseh kása gyöngyökhöz pártoltam. Sokkal jobb volt dolgozni velük, de ahogy egyre tovább kutattam, tanultam, fejlődtem, új technikákat fedeztem fel, amik viszont sokkal egyenletesebb méretű és más formájú gyöngyöket kívántak. Így jutottam el a japán gyöngyök és Swarovski kristályok paradicsomába, amik a mai napig a kedvenc alapanyagaim.

Alapvetően magamtól tanultam mindent, amit a gyöngyfűzésről tudok. És persze még mindig folyamatosan csak tanulok. Az évek alatt a gyöngyfűzés, ami egy egyszerű hobbinak indult, sokkal de sokkal több lett az életemben. Aki ismer, tudja, eredendően nem vagyok türelmes ember. Soha életemben nem bírtam 10 percig se megülni a fenekemen (ennek fényében az, hogy jogász lettem, igencsak elhibázott lépésnek tűnik), de valahogy, mikor a gyöngyeimmel vagyok, a világ kint reked és semmi más nem marad csak az alkotás öröme. Szenvedélyem a gyöngyfűzés. Pont.

Be kell vallanom, gyakran inspirálnak más tehetséges gyöngyösök fantasztikus munkái, de egyre inkább próbálom a saját utam megtalálni, kísérletezni színekkel, formákkal, gyöngyökkel, technikákkal.

Úgy érzem, ma elmondhatom, hogy bár hosszú út van még előttem, büszke vagyok a munkáimra. Nem számít, hogy saját magam agyszüleménye az ékszer (valljuk be, nagyon újat alkotni, úgy mint a zenében, itt sem lehet már, valaki, valahol biztosan megfűzte már azt, ami eszembe jutott, vagy legalábbis hasonlót), vagy valaki más mintájából kaptam az inspirációt. Törekszem rá, hogy a fellelhető legjobb alapanyagokkal dolgozzam, minden darab, ami a kezeim közül kikerül, szívvel-lélekkel készül.

Ha csatlakozol hozzám, remélem, kicsit jobban megismerhetsz engem és a munkámat. Tudni fogod, mit gondolok a gyöngyözésről és hogyan születnek meg az ékszereim.

Élvezd velem a “gyöngyitiszt”.

Szeretettel,

Annamari

Ui.: Előfordulhat, hogy néha valami egyáltalán nem gyöngyös témába futsz bele nálam. Amióta anya vagyok (egy hároméves minitornádóm van), ugyanolyan szenvedélyesen alkotunk, játszunk, kreatívkodunk együtt, mint ahogyan gyöngyöt fűzök. Remélem, nem gond, ha néha bevonunk a kalandjainkba 🙂

B_P_1790

Leave a Reply

